måndag 29 september 2014

Effektiv söndag

Känner mig som ett kraftpaket, har gjort undan massor med måsten i helgen.  Lördagen gick ju bort då jag var på brukshundklubben först var jag funkis och sedan tävlade jag DM. Alltså varför kan inte mina hundar ta balansen när de gör det varje gång hemma. Dumma salsa och dumma Kovo, fast för övrigt är dom ju ganska söta. Snoddas gick bra han var lycklig över att äntligen få följa med. Dubbelnollade men det gjorde många i small så vi kom trea och det var ju bra för att vara Snoddas det! På kvällen var det tomt och tråkigt då både Emil och Jonas var borta. Jonas firade någon serievinst med fotbollen, han hade tre natt gäster som sov över här dock. Stefan är ju inte direkt trevligt sällskap, slocknar direkt i soffan. På söndagen var jag först i ladugården och sedan ut med hundarna. Sen hann vi flytta kvigor samt mata på två ställen. Vi rev upp ett staket och plockade undan vid hundbadet. Sedan körde jag bort flera kärror med äpplen. Plockade undan utemöblerna och tog med mig Emil och handlade. Städade två våningar, lagade tacos och uppdaterade klubbens hemsida. Slut var jag sen och ändå kunde jag inte sova. BLÄ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar