tisdag 23 september 2014

SMI träff

Kom fram till Härnösand vid 19 på fredag kväll och blev upphämtad vid stationen. Vi bodde på vandrarhemmet Mitti som låg bedvid domkyrkan. Har bott där flera gånger förr då jag varit och tävlat med hundarna, folk kom vi lite olika tider under fredagkvällen så först efter 21 var alla där. I domkyrkan var det under hela kvällen korta små konserter, bland annat så sjöng Helenas kör. Det var ett jättehäftigt uppträdande av folkhögskolans slagverkare och dansare. Så himla läckert egentligen så var det invigning av en 17 meter lång regnbågsmatta. Tydligen hade någon målat trappan på kyrkan i regnbågsfärger för något år sedan. Kyrkan svarade på sprattet genom att beställa en matta då färgen ju försvann efter ett tag. På lördagen hade vi workshop hela dagen, det var lite fler folk som kursade så blev det billigare för oss. Det var på vandrarhemmets övervåning som vi höll till, två musikhandledare som jobbade på särskolan i Kramfors. Det var skitkul hela dagen förutom när vi sjöng en skitlåt och började böla allihop. Nädå det var bra det med :) på kvällen var vi bjuden hem till Helena på mat. Sedan fick vi en del tips på bra grejer av varann också. Snacka om fullproppad med musik. Vi bodde ju i ett 4:bäddsrum och jag fattar inte hur msn kunde sova så bra ändå. Sov ända till 8 på söndag, Pia och jag åkte samma tåg hem vid 11. Jag var i Söderhamn halv två och sedan fick jag åka direkt till svärmor som bjöd på mat. Skönt att slippa fixa nåt då och så fick jag ju träffa några av Stockholmarna också. 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar