torsdag 16 juli 2015

Den där Uno i Umeå

Berit och jag drog till Umeå för trippel klass 1 i går kväll. Vi åkte vid tio och stannade och åt på Ikea Birsta. Var där i god tid före banvandring som började 17.  Uno är så himla lurig för hemma börjar han ju bli jätteduktig och snabb nu. Samma nöjer han sig med nästan vilken leksak som helst hemma. På tävling tittar han inte ens åt något som jag försöker med. Det finns nog tyvärr inget annat sätt att få miljöträna än att tävla. Jag kommer aldrig att kunna hitta motsvarande störning på träning. I första loppet hade vi stora problem att komma iväg i starten då han kryper i väg och luktar när jag kopplat lös honom (löptik bara 2 hundar före mig) Gah!!! Fick jobba ett bra tag på att få honom startklar. Det var lite lurig linje i början med långhopp som nr 3. Hindren är egentligen inga problem alla klätterhindet gick bra och det var såna där aluminium med granulat. I hoppklassen var däcket och platta tunneln med också. Slalomen står på samma ställe i alla tre klasserna och det sitter en hinderfixare bredvid som Uno hälsar på i alla tre, Suck! I två blir han diskad pgr av det. I en gör han bara en snabb utflykt och domaren är snäll. Så då  går han runt med tio fel eller nåt. I sista klassen är han nästan värst men då börjar han väl bli trött också. Då missar han ett par hopphinder. Förutom det så hinner han med att hälsa på domaren ett par gånger också. Tur det gick riktigt bra för Berit och Tejas i alla fall. Två felfria lopp med två tredjeplatser. I sista hade hon nog vunnit om de inte fått 5 fel i slalomen. De fick sin efterlängtade pinne i agilityklassen. Vid nio var tävlingarna klar och sedan körde vi hem. Galet Jajemen!
Jag var hemma kvart över tre och då hade Stefan just varit ute och fångat i mina småkvigor som var på rymmen. Berit var snäll och filmade och jag ser ju att han gör mycket bra också. Får försöka tänka bort det där struliga. Nästa tävling jag anmält till är ju en stor tävling. De har 5 dagar på sportfältet i Borlänge. Får se om det blir lättare eller svårare att få honom att fokusera på agilityn då. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar