måndag 13 juli 2015

För 21 år sedan

Emil kom till världen med en väldig hast. Vi hade haft studiebesök på gården i form av korally något som LRF ordnade tror jag. Sedan var vi till knupbodarna och fikade. Olle var ju i två års åldern och var med och busade på kvällen. Det var varmt, en riktigt fin sommarkväll. Jag duschade och la mig men så fick jag värkar. Ganska snabbt blev de intensiva, ringde till och med BB och frågade om jag måste åka in. Med Olle tog det ju nämligen flera dagar. Vi åkte in strax efter midnatt. Stefan la i bal först (vi visste ju inte hur länge det skulle ta) och jag skruvade dit några skydd för elkontakterna i hallen där jag höll på att måla. Barba kom och skulle passa Olle.  Vid fem över ett var vi i hissen på väg upp till förlossningen. Fem över halv två är han född. Jag kommer ihåg att de frågade om jag ville bada i bubbelpoolen och sedan hann jag inte få av mig skorna. Fort gick det! Så Emil är född väldigt tidigt den 13:e. Hela 21 år sen, konstigt att förstå. 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar