fredag 10 juli 2015

Efter regn kommer sol eller

Då borde det bli sol snart igen för nu har det hållt på och skurat hela veckan. Igår var det skapligt på fm så då var jag och byggde en hage uppe hos fåren. Har växt så mycket där så vi funderar på att låta de yngsta beta av det. Räcker nog bara ett par veckor men ändå skönt om fler kan komma ut en sväng. Idag satte jag också upp nästan alla mina hinder. Spikade fast 4 tunnlar och satte upp långhoppet också. Hann dock inte träna för det blev regn igen. Är det inte bättre imorgon tänker jag boka hallen. Promenader blir det ju faktiskt oavsett väder. Tror inte det finns nåt härligare än skogen efter regn. Ikväll var vi på bio är inte så ofta det blir av att vi gör nåt så det var helt okey.

Har faktiskt börjat plugga lite, i alla fall i tanken. Men jag glider hela tiden ifrån ämnet, jag brinner verkligen inte för slöjden som jag gör för musiken. Musik ser jag verkligen som en grundläggande livsnyttosak. Hittade några bra filmer på skolverkets hemsida som handlade om ämnena och läroplanen. Mycket kretsar kring det, hur ska jag tolka läroplanen? Vad säger egentligen det centrala innehållet? Hur ska vi lägga upp undervisningen? 

Har även börjat slakta en tröja, vilket var en av mina uppgifter. De krympte bra nog.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar