onsdag 8 juli 2015

Mysig katt

Tyckte det var dags att städa bort allt hö och damm som blivit under de här dagarna. Så jag dammsög och torkade golven på nedervåningen på lördagkväll. Gick och la mig, Stefan satt och sov i fåtöljen nere. Så ringer han halv två då har katten hoppat upp i knät på han. Full i dynga, vi fick tvätta av katten det värsta. Inte fattar då jag hur folk med utställningskatter beter sig för gråmys hatar då verkligen vatten. Han liksom klättrade uppför mina armar. Hjälpte ju inte mycket med handskar. Shamponera var liksom inte att tänka på. Efter själva katttvätten fick jag torka av golv, torka väggar där han liksom stänkt dynga med tassarna. Bordet som han naturligtvis hade gått över..... Slänga ut alla dynor och sist mina kläder i tvättmaskinen. Dagen efter luktade det fortfarande skit av mig undrar just hur länge Gråmys kommer lukta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar