torsdag 2 juli 2015

Hö på G

Nu har värmen kommit på riktigt. Igår var det ganska behagligt ute. Var helt okey på promenaden. Vi städade klart skullen det var Sara, jag och Nora, vi fick klara oss utan pojkar. Emil var och träffade en kompis i Söderhamn och Jonas åkte till Stockholm för att fira U 21 landslaget. Det blev fem skopor, sedan var jag och skruvade fast en del brädor på gallren. Stefan åkte och rullade och jag var och vattnade får. Sedan fick jag igång gräsröjaren alldeles själv (kände mig väldigt teknisk då) och slog gräset i hundgården. På kvällen var Emil och jag till Anna och åt tacos där. Stefan var i Kilafors och rullade uppåt 100 balar. 
I morse var det ordentligt varmt redan tidigt, fast det var väl bara för att vi skulle köra hö. Det tog lite tid innan vi kom igång och sedan gick fördelaren sönder på kvällskvisten. Det är jäkligt högt upp till den. Var Sara som fick äran att klättra i skopan. Själv är jag mycket bättre i knät , tror jag (om det inte bara beror på värktabletterna) Det blev i alla fall nio lass inkörda idag. Hade lite paus på eftermiddagen och då åkte Emil och jag ner med hundarna till sjön så de fick bada. Gud vad lyckliga dom var! 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar