tisdag 29 september 2015

Fagersta

Packade in Uno i bilen och begav mig till Fagersta på lördagen. Det var jättefint väder och skönt för det var small och medium före. Uno var faktiskt riktigt duktig, kändes som att jag inte behövde oroa mig alls för att han skulle dra. Det känns som att jag börjar kunna handla honom nu. I agilityklassen ramlade han först av balansen och missade slalomingången två gånger. Sedan skrek jag stanna på gungan och då hoppade han av den i rena förskräckelsen. Det blev den tredje vägran och disk. I hopploppet gick han fint 1:a halvan av banan, gick rätt in i slalomen men ramlade ur. Gick fel en gång till, han är lite strulig i slalomen nu... Sedan diskade han sig när han tog ett hinder åt fel håll. Men han var med mig hela vägen och sprang på bra också. Han är ju så skön att ha med sig då han kan sitta vid banan och koppla av. Stressar inte alls upp sig över andra hundar som springer. Han är verkligen en trevlig tävlingkompis och klass 1 är väldigt kul att köra igen. Tur att jag tycker det för vi blir nog kvar ett tag där. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar