fredag 11 september 2015

Hemmafredag

En fredag som präglats av mitt dåliga samvete av att jag verkligen inte kommer till skott och skriver min reflektion till skolan. Är verkligen ingen praktelev just nu men det är ju så mycket annat man kan göra också. Har i alla fall monterat mina experiment med virkning och stickning. Tänkte skriva någon rad om vad jag gjort också. Började dagen med att lämna in bilen då Stefan köpt nya däck till den. Klöpp nästan klart allt gräs och blev bjuden på lunch på hambo. Var till hundhallen och städade övernattningsrummet då det skulle komma nån och bo där till veckan. Skrev ett meddelande på tavlan till rundvirke-folket. Hoppas det hjälper! De har ju ställt en massa virke på parkeringen, det finns knappt parkering till en bil utanför hallen. Nu kommer ju folk snart börja boka så det vore ju bra om man kan parkera nånstans också. Apropå rundvirke så hade de som jobbar där sett en varg som promenerat från kontoret och ner till sjön. Detta var mitt på dan och vi varning tittade på spåren vid mitt bad. Riktigt stora tassar! På eftermiddan skurade jag någon timme (snart klar med lilla bordet). Efter att jag tvättat bort all skit i håret så tränade jag lite med salsa. Sedan kom Erika och Lava och då fick Uno köra med dom. Sedan gjorde jag tacos men det var bara gubben och jag hemma. Konstigt det känns! Jonas var på Knöttas (som vanligt) flickorna hade match. Hade anmält salsa till Uppsala i morgon men det blir inget. Jag får stanna hemma och plugga istället. Skura ska jag också göra en sväng tänkte jag. Kanske att jag åker med Uno på söndag, vi får se.

Gubbens hand bredvid spåret. 



Min mycket pedagogiska karta över hur man ska parkera vid Hallen....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar