söndag 6 september 2015

Tävlat eller nåt

Har varit iväg båda dagarna i helgen. På lördagen var det Tierp som gällde. Jag hade både Uno och salsa med. Uno hade sin favorit Carina på banan så det var ju nästan klart att han skulle mingla. I första var han ganska okoncentrerad och det blev inte många rätt. I hoppklassen var han bättre efter det att han tjuvstartat för att springa och hälsa på sin favorit domare. Slalomen var hinder nr två vilket han skulle ha tagit egentligen. Suck! Stannade bara och körde ett hopplopp med salsa, det loppet kan vi glömma för jag var så dålig så det var hemskt. Slarvade i starten så vi diskade oss direkt. Var på Ikea på hemvägen köpte lite småsaker och sorterings kärl till min sopsortering ute i stallet. Idag var Uno och jag till Gävle. Det var en agility och två hopp. Det blir liksom bättre för varje start. Han minglar liksom mest i första och då blir det inte många rätt på banan heller. Idet andra var han bättre tog bara en tur utanför banan. I sista var han bäst då hälsade han i och för sig på domaren men var kvar på banan hela tiden. Gick ur slalomen som vi fick ta om och diskade sig för att han missade ett hinder. Var på Jula och handlade borrar, skruvmejslar och en verktygslåda åt gubben. Han var skitnöjd! Flyttade kvigor, städade, gick med hundarna och handlade. Köpte pizza på vägen hem! Nu ligger den här sköningen i soffan bredvid mig!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar