måndag 21 september 2015

Hemmatävling

Hela söndagen spenderades på Jycke då vi hade agilitytävlingar. Vi var där strax efter sju på morgonen och for hem vid 18. Lite rått och regnruskigt väder gjorde sitt till att man kände sig lite frusen på kvällen. På morgonen satt jag i tält iklädd värsta täckjackan. Vi hade klass 2 först  och då var jag skrivare. Sedan skulle vi ju tävla. Uno var faktiskt riktigt duktig. På fyra lopp så var han vid på banan två gånger bara. En gång hälsade han på lite publik men det var ett svårt upplopp. Annars var han fokuserad, kampade och sprang på ganska bra. Vi blev diskade i alla men jag tror aldrig vi varit så nära att få till det. Erika och Lava vann minsann en klass också så det var ju kul. 
När man kommer hem så är det lite jobbigt att veta att de andra tre hundarna inte fått gjort nåt på hela dan. Det blev en snabbis till skogen och sedan en varm dusch. Sedan skulle vi mata kvigor och då var det redan mörkt så det fick bli pannlampa det. Annars hade jag väl trampat i alla koskitar när jag genade över åkern. Jonas ringde och var på väg hem så då köpte han med sig pizza. Sedan var det liksom godnatt! 

I kyrkan i Segersta hade några av skolbarnen varit med på konserten som samlade in pengar till människor på flykt. De hade ju tränat på två låtar, synd att jag missade det! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar