onsdag 9 december 2015

Det avgjorde saken

Fredagen var en sån där riktig betala tillbaka dag. Allt som jag inte hunnit de senaste veckorna trodde jag att jag skulle hinna. Dessutom var det ett jäkla väder så ute kunde man ju liksom inte vara. Efter ladugården lånade jag Jonas bil och for till Bollnäs eftersom min var på service. Jonas och jag var på Hambo och lunchade och sedan gick jag med hundarna. Det regnade fortfarande, så vi var skapligt blöta när vi kom hem. När vi skulle hämta bilen så var det så fruktansvärt halt så jag bara gled förbi första avfartsvägen. Det kändes väldigt mysko... Sedan kom inte mjölkbilen (sandbilen hade hamnat i diket efter tönsen vägen) förrän vid sex. Vi var inte inne förrän vid åtta. Började titta på Idol finalen men fick snart rycka ut på startsupport. Eftersom den gamla tröskan som stått i tio år skulle startas. De skulle komma och hämta den på lördagen eftersom han sålt den. Det var blåsigt, mörkt och väldigt högt upp. Jag fick stå och spruta startgas och när vi äntligen fick igång den stångade växeln rostat fast. Jag hade anmält Uno till tävling ovanför Sundsvall och Sara hade erbjudit sig att jobba. När jag stod där på tröskan mitt i Idolfinalen bestämde jag mig för att åka bort på lite mys med Uno.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar