onsdag 30 december 2015

Mellandagscup

På söndagen hade jag anmält mig till Mellandagscup i Hertsjö som JT agility arrangerade. Det har liksom varit varmt jättelänge men just då var det skitkallt. Det blev till att leta fram alla vinterkläder och täcken innan man kunde dra iväg. Tror inte ens Uno haft täcke på sig förr knappt. Dessutom fick jag skynda mig jättemycket för att hinna med ladugården före på morgonen. Här har man byggt en jättefin inomhushall och så åker man frivilligt iväg till ett kallt ridhus. Galet det! Jag hade lovat Erika och åka med och det var nog tur för annars hade jag nog ballat ur. Det var nämligen jätteroliga banor och hundarna var glada över att få åka bort en sväng. Resultatmässigt gick det inte så bra men jag var nöjd ändå för hundarna var taggade. Uno fattade inte riktigt att det var agility på gång, han trodde att det var ett mingelparty han hamnat på. Söt han är den vovven! Erika hade filmat hopploppen, det är jättebra när någon filmar för man ser så tydligt vad man gör för fel ju. Vi behövde ju inte frysa så länge för vi var hemma efter ett igen. Det var bra för då kunde vi äta för sedan skulle ju Emil och Jonas iväg och spela Venedig cup och vi skulle ju ut i ladugården igen. Fick kolla till fåren där i mörkret och kylan på kvällen eftersom jag inte hann det på morgonen. Sedan blev det inte så mycket mer än att äta och sova liksom.

Här kommer filmerna:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar