fredag 18 december 2015

I ditt rum

Eftersom Emil snart skulle komma hem så var jag uppe på tredje våningen och städade. Blev sittandes i ditt rum en lång stund, det var länge sedan jag gjorde det. Jag har dig kvar här hemma på nåt sätt ändå. Tycker det är väldigt skönt att bara sitta i ditt rum och filosofera ibland. Jag har dig inte där på kyrkogården, hatar att vara där. Läste ditt specialarbete  om finska vinterkriget och gamla loggböcker från skolan. Din underfundiga humor dyker upp både här och var. Några slöjdgrejer avslöjar hur noggrann du var. Det finns en lykta i luffarslöjd som ser ut som det är ett proffs som gjort. Det är så jämt och snyggt. Kollade ditt slutbetyg från gymnasiet med övervägande MVG och VG. Du var klok och ambitiös. Tog några t-shirts från din garberob, vet att du inte skulle haft något emot det. De är välbevarade och fina för du var väldigt försiktig med dina grejer. Du gillade inte slit och släng samhället och du var ju också väldigt sparsam. Så pass att du faktiskt hade samlat på dig en mindre förmögenhet. Det är nåt så jäkla fel när man ska ärva sina barn. Saknar dig inte lika mycket längre men tänker på dig varje dag. Ofta när jag passerar en sten i skogen, jag har en filmsnutt på dig och Kovo på just den stenen. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar