onsdag 23 december 2015

Tisdag 22 december

Gjorde ett riktigt dubbelpass då jag både var på fritidsjobbet och sedan i ladugården på kvällen. Stefan hade blivit bjuden till Sandviken på bandy. Började dagen med en promenad med mina fyra streck. De ser ut så hundarna, i pannlampans sken med sina reflexer runt halsen. Sedan for jag till jobbet där det var en klick härliga fritidsbarn. På förmiddagen byggde vi världens finaste koja i gympasalen och sedan fick vi världens godaste pizza till lunch. På eftermiddagen tog vi en promenad i byn och gick förbi flera barns hus och landade till sist hos ett syskonpar där morföräldrarna bor på nedre våningen. Så himla fint läge på huset med utsikt över Kungsholmen och ljusnans utmynning i Bergviken. Det lustigaste var väl att det krattades löv på gården. Vi hade med pepparkakor och dricka och fikade i deras trädgård. Sedan gick vi tillbaka till fritids och pysslade och slog in julklappar. Slutade halv fem och gick direkt ut i ladugården. Där fixade Sara och jag resten av kvällstöket. Gick bra förutom en brunstig som fastnade hängandes över bås sidan. Fråga mig inte hur vi fick ner henne men vi slog kite från två håll så halkade hon ner. Vi var ganska snabba på med halsband och bindsle sen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar