tisdag 15 december 2015

Helg med kossor och tomtenissar

Gick i ladugården i helgen utom på söndagskvällen för då skulle vi ju ha lucia i kyrkan. Jag tycker jag inte hinner mycket alls nu mellan stöken men det är ju knappt ljust ens. Där jag går tar sig solen aldrig upp över bergen så det ligger i ständig skugga. Fast jag åkte till Hallen en sväng på lördagen. Jag städade och tränade, både salsa och Uno var med. De var duktiga fast jag hade byggt en riktigt spring bana. Jag fick blodsmak i munnen efter två varv. På söndagen var jag till kyrkan och äntligen så kan jag lägga det åt sidan också. Skönt! för först var det väldigt intensivt innan Umeå med alla slöjd grejer. Nu har det varit intensivt med all lucia ett tag. De var i alla fall jätteduktiga och vi hade ju vår favvo lärare på Kulturskolan med på piano. Det är så skönt att kunna släppa det där med komp och koncentrera sig på sång. Vi hade faktiskt ändrat på flera saker till i år. Bland ammat så hade vi en Staffan som eskorterade lucia in i kyrkan. Vi hade ganska många låtar och många som läste vers. Några som spelade lite djembe och bjällror också. Tror vi hade världens sötaste pepparkakor i luciatåget!  Mycket folk var det också så de borde ju ha fått in en del pengar till framtida skolresa. 

Försökte ta bilder på Klara till Pia, det gick väl "sådär"






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar