lördag 19 december 2015

Fredag och älgstek

Tidigt på fredagsmorgonen hämtade Stefan Emil i Tönnebro. Var ner och sa hej innan jag gick och la mig en stund till. Det var så skönt att se honom för det var ett jäkla väglag. Bara veta att han satt på en buss hela natten var lite jobbigt. Var ut med hundarna och for till Bollnäs. Var tvungen att åka tillbaka med en massa låneböcker och var på bolaget. Har nog inte varit där på två år, tror jag var dit sist vi firade min födelsedag. I fjol orkade jag inte ha nåt ju. På vägen hem for jag förbi jobbet för att skriva på betygskatalogen. Sist så handlade jag, sedan åt vi lunch. Sedan var det bara att börja laga mat igen. På kvällen kom de och åt upp årets älgstek. Vi åt lite i omgångar för Jonas och Emil skulle iväg och spela innebandy. Sara och Stefan kom ju senare förståss. Det var tur för även om många fattas så var vi ju ändå 16 pers. Det blev i alla fall kväller ganska tidigt. Vi hann soffmysa lite med alla fyrbenta också. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar