fredag 11 december 2015

Hallå december ????

När jag skulle byta om till julbordet i måndags så kände jag nåt bak på ryggen uppe vid axeln. Kunde med nöd och näppe dra fram skinnet och kolla i spegeln. Trodde det var en finne eller nåt för det gjorde lite ont. Då har jag en fästing!!!!! Vet inte om jag blev mest upprörd över det faktum att jag hade en blodsugande varelse i min kropp (andra gången i mitt liv) eller att det var just nu i december. Jag skulle liksom inte bli förvånad om jag fick mån på mig ibland med tanke på all sly och busk jag brukar krypa runt bland på somrarna. Men hallå! December!!!! Det är ju inte ens ett gräs-strå ute.... Antagligen har den sprungit över från nån hund. Äckligt var det i alla fall. Stackars Jonas fick äran att försöka ta bort den. Jag var ju liksom tvungen att ha hjälp när den satt där bak. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar