lördag 1 september 2018

Ledig måndag

Det var tur det var en hemmadag till nu faktiskt. Trots att jag pappersarbetade lite och fortsatte med mailgrupper till vårdnadshavare så hann jag mycket. Jag började dagen med att få alla mina muskelknuttar lite bearbetade hos Cissi. Mycket kan man säga om det men inte finns det då något skönt med det 😂. Det är inte den sortens massage. Vi for till skogen och kollade på ett älgpass som Stefan ska ha. Ett ställe där jag ofta brukade gå förr men sist jag gick där var när Ville levde. Har liksom haft någon gammal och skruttig som inte orkat den sortens tur efter det. Först var det Ville, sen Zeb, Kovo och sist nu Snoddas. Har inte haft sån här pass fräsch flock på länge och då lider ändå Salsa av kroniska tåproblem. Uno har någon slags höftböjarmuskelgrej och Vie en stelhet i framkotorna som vi inte riktigt vet vad det beror på. Saken var den att jag kände inte igen mig alls eftersom de gjort ett hygge. Han får fin utsikt i passet i alla fall. Efter det så hann jag massor med hemmajobb. Skurade klart hos ungdjuren, klöpp gräset och krattade äpplen. Vattnade får och gav dem lite hö. Sedan kom Erika förbi en sväng med en överlycklig Lava. Nu ser hon knappt nåt men fixar fortfarande slalom och tunnlar galant. Var matte är hör hon eftersom hon har en bjällra på sig. Smart!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar