tisdag 18 september 2018

Mycket gjort och lite hopp å lek

Kände mig förvånansvärt utvilad på lördag morgon och drog igång helgen med att göra listan: Listan blev liksom tre, en för nära inpå, en för datajobb och en framåtsyftande. Hann en hel del redan på lördag faktiskt. Vi gick runt hagen dit kvigorna ska flytta, hittade både blommor och djurbon. Letade, hittade och lastade på en del lastpallar till nästa projekt på fritids. På söndagen tog jag ledigt, for till Västerås och tävlade. Tog kvigorna över vägen på morgonen först bara. Det var skönt att det inte var två banor eller block faktiskt. Det blir lagom stressigt ändå att byta hund. Nu hann man ändå vila lite när småhundarna körde. Hundarna var fläckvis jätteduktiga, var mest sur över ett av Vies lopp då jag lyckas krångla till det så vi fick en vägran på sista hindret. Uno var sötast då han diskade sig på att snabbt som blixten sätta rumpan på A- hindret igen. Kom hem vid 18 och sedan orkade jag inte göra så mycket mer. På måndagen var jag i effiktivitetmode igen. Hann klippa håret också, vilket var välbehövligt också. Var och sopade Hallen (snart klar där) hundarna var sura då de bara fick sitta där och titta på mig. På kvällen var vi på kurs igen, idag tränade vi på att snurra och följsamhet. Uno var duktig trots att flera av tikarna löpte och han luktade väldigt mycket i början. Har aldrig upplevt honom så men nu var det svårt. 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar