onsdag 14 november 2018

A1 sista helgen

Hela helgen spenderades vid Hallen. På lördagen hade vi teori på förmiddan och på eftermiddag hade vi bjudit in 6 praktikekipage att träna på. Jätteroligt sätt att arbeta då vi var både instruktör, medhjälpare och observatör. Vi bytte hela tiden roller men också hinder att lära ut och ekipage. Snurrigt och lärorikt! Det blev väldigt intensivt för våra gröna ekipage skulle jag tro. De verkade ganska möra de också, precis som jag var när jag kom hem. Hade nog lätt somnat om jag lagt mig när jag kom hem. På söndagen hade vi egna hundar med, jag tog med Vie mest för att hon är trevligast att ha ned sig. De andra var inte helt nöjda med det om jag säger så. På morgonen utvärderade vi lördagen och sedan körde vi först kontaktfält och sedan kombinationstävling. Vi fick fortsätta med att titta på varandra och träna aktivt på att hjälpa varann. Fick se världens läckraste schäfer också. Sedan var det ju avslut på hela helgen och vi fick provet som vi ska göra sen också. Mina kurskamrater var snälla för de hade köpt blommor till Yvonne och mig. Det känns både roligt och tråkigt. Roligt att få komma igång, både med kurser och samarbete mellan klubbarna. Tråkigt för att det är slut, jag har lärt känna flera trevliga människor som man inte riktigt vet när man träffar på igen. Det blev ganska sent innan jag kom hem eftersom det var en del städning. Skönt ändå att ha det gjort och slippa på måndagen. 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar