tisdag 27 november 2018

Jobbdagar och mot Aten

Två dagars jobb blev det i alla fall och vi hann komma igång med att träna lucia på riktigt. En dålig nyhet var att vi stod utan komp och en bra sak var att Peter kunde kompa istället. Eftersom jag stängde båda dagarna så blev det inte mycket tid över alls för annat än jobb. Blev ju tvungen att leta rätt på resväskan som visade sig vara henna hos Jonas också. Packade och fixade en massa på fredagkväll. Stefan skjutsade till tåget på lördagsmorgonen som gick strax efter åtta från Bollnäs. Vi reste liksom hela dagen och kom fram till hotellet vid sex på kvällen. Lite mysko att landa på Atens flygplats och vår eskort hade rymt. Alla andra hade någon som höll upp en skylt utom vår. Han var visst bara och parkerade om bilen så han hade inte övergett oss. Jag kände faktiskt igen mig där vid taxin från när jag var här för länge sen. Jag kan ju inte ens ha varit 18 år den gången. Vårt hotell låt i ett ganska ruffigt kvarter men rummen var fina. Mycket trafik så klart eftersom huvudgatan går just nedanför. Vilade lite och gav oss ut på stan för att hitta mat. Hamnade på ett kombinerat bageri och matställe. Delade på en sallad och en pizza och det smakade gudomligt. Var sedan ner i bageriet och frossade bland godiset och köpte lite till kaffet. 
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar