torsdag 1 november 2018

Inte kul!

Med björnspår på grusvägen nära min skog, där jag jämt går. När de sedan säger att det är en hona med minst tre ungar (kanske 4) som de sett och spåren vittnar om samma. Både stora och små spår alltså 😳
I morse fick jag en släng björnfrossa faktiskt. Den där Salsa som inte alls gillar lukt av Björn stannade och bara skälllde ut i intet. Jag såg inget vilket man brukar när det är älgar, hon var sig verkligen inte  lik i alla fall. Jag skrek och sjöng resten av promenaden. Mitt logiska jag tänker att de håller dig undan och är mer rädd för oss än jag för den. Den logiken går hem så länge jag tror att björnen är en. Men så började jag tänka på att det ju är en mamma med kanske fyra ungar. Det är liksom helt plötsligt en hel flock fem björnar och alla vet ju hur ungar är. Det är ju bara att räkna ut att det kan bli lite stökigt med barn. De kanske får för sig att leka med någon hund eller kanske med mig 😳 Sen började jag också tänka på det praktiska, om hon nu har fyra barn så är hon väl knappast dräktig igen. Om hon inte har släppt sina ungar ännu så borde de ju också gå i idé tillsammans snart. Om de nu är en hel flock som ska dela bo så undrar jag var de sover 🤔 De borde också behöva äta upp sig en hel del innan.... Som sagt! Jag brukar inte vara rädd för viltet häromkring men nu har jag nog en stor portion frossa ändå 😂





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar