fredag 9 november 2018

Slitig jobbvecka

Vet egentligen inte varför den här veckan blev så jobbig. Kan bero på att det var schemabrytande aktiviteter, att några av oss var sjuka eller bara det att det var tre stängningar. Dessutom hade jag en del måsten på kvällarna inför helgen som att baka och laga matlådor. Jag orkade i alla fall gå förbi Hallen på torsdagskvällen och leka lite. De blev så glada, vilken energi de där tre ger mig ändå. 
Vi började i alla fall prata lucia och träna lite den här veckan. De är riktiga stjärnor de där ungarna jag har. Förra årets lucia är liksom lite luddigt för vid den här tiden blev jag sjuk för andra gången den hösten. På kvällen när jag kom hem efter luciat i kyrkan så däckade jag för tredje gången och var sedan sjuk i nästan tre veckor ju. Är glad för att jag känner mig starkare i år och är ganska säker på vad det hänger ihop med. Jag känner mig faktiskt starkare än på länge och jag har kommit fram till att jag ändå vann. Jag har inte gjort någon illa och jag har stått fast i mina grundvärderingar. Jag har inte behövt bli av med någon arena eller person som jag behöver. Alla som betyder något för mig finns kvar och det jag fått offra är så litet så det märks knappt. Men jag blir fortfarande arg när jag tänker på hur vissa betett sig och vilka ynkryggar många har visat sig att vara. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar