onsdag 21 november 2018

Galen måndag

Först uppe tidigt för att hinna ut med hundar, möte om Atenresan i Segersta, massage hus Cissi vid tio, handling efter det och sedan lunch. Eftermiddagen ägnades åt att göra ren alla vattenkoppar, städa och ställa iordning för intag av kvigor. Det känns som tusen grindar och gummimattor 😳 först när det blivit mörkt började vi ta in dem och de är ju inte de mest samarbetsvilliga direkt. Tänk att vi får ta ko-ladugården i bruk igen. Den trodde vi nog aldrig vi skulle använda igen men de här är ju så stora så de får inte plats i ungdjursladugården. När det äntligen blev kväll frös jag som en gris och nös hela tiden. Trodde det var för att jag hållit på med kallt vatten. Men natten blev hemsk så nu har jag varit hemma i två dagar. Igår låg jag i soffan mest hela dagen, kollade på sex avsnitt av vår tid är nu så nu är jag ikapp. Tur jag gjorde massor av linssoppa i söndags så det har räckt till kvällsmat till mig varje dag. Idag har jag varit bättre orkade faktiskt skriva klart mitt A1 prov ikväll och sortera lite papper. Hittade massor av gamla tidningsartiklar. Några vill man kräkas när man ser 😳 och vissa känner man sig road till döds av 😂













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar