måndag 4 januari 2016

Baksidan av det hela

Jag har aldrig gillat den delen då man ska skicka gamla kossor på slakt. Nu var det bara fyra stycken ganska struliga och stökiga som skulle åka. Ingen man har en relation till direkt. Fast det är ändå inget roligt när det ska ske, dessutom skulle de åka längst bak på bilen. Då är man tvungen att få med alla på en gång. De är ganska stora och tunga när de lägger den sidan till. Det kanske känns lite extra bara för att nu kommer det bara att minska på djur. Nu har vi 46 kvar som mjölkar. Vi har väldigt många ungdjur så vi har städat ut kalvboxarna och ska ta in några dit. Då får vi in de som är ute, de lovar ganska kallt väder nu så det vore skönt. Jag skulle vilja ta in fåren också allra helst eftersom det har synts vargar i krokarna. Fast då måste vi elda sopor först för annars får de inte plats. I morse band vi upp två kvigor och i kväll är jag ledig från ladugården. I morgon ska jag vara ledig hela dan. Förutom att vi ska ställa in lite djur då. Annars hade jag tänkt ha sovmorgon och på kvällen ska Uno och jag gå kurs igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar