onsdag 13 januari 2016

Vinter

Det började på söndagen och har fortsatt ända tills idag. Nu verkar det ha slutat men det har kommit bra mycket. Nu har det slagit om så nu är det betydligt kallare igen i stället. Det har varit lite av kaos på vägarna och de rapporterar om olyckor på radion hela tiden. Det var tre bilar inblandade i något här vid korsningen på söndags eftermiddan. Tror aldrig jag sett så mycket räddningsfordon. Vid skolan har de som plogat vägen helt sonika hoppat över busshållplatsen så för att komma in på parkeringen (som är plogad) får man ta fart. Samma när man ska ut. Föräldrar som är sena gör att det blir senare även för mig. Det blev nästan en timme idag när jag stängde. Tåg är sena och några har fastnat i bilkö. Ungarna är dock glada som bara ungar kan vara. Är en himla aktivitet i backen och idag dansade vi också ut julen. Älskar de där gemensamma aktiviteterna vi gör och när man verkligen ser att alla är vi. De större är suveränt duktiga på att ta hand om de mindre. Igår pulsade hundarna och jag till skogen fast vi orkade inte så långt så vi vände efter en bit. Uno har världens teknik när han skuttar fram i snön, han ser ut som ett rådjur. Ska försöka få det på film nåt tag. Har märkt upp stigen där nya hygget är så jag ska hitta vägen när snön kommer, nu kommer det behövas. I morse gick jag till Hallen istället, alla var nöjda efteråt. Salsa och Uno fick köra en kombination och Kovo och Snoddas fick jaga lite boll och kampa lite efteråt. 

Film på övningen i Hallen:
Vi fick träna både starter och fram!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar