måndag 18 januari 2016

Kylig helg

En kylig helg blev det och allt tar lite längre tid än annars. Utgödslingen och balar krånglar och det blir fuktigt och extra kladdigt. På lördagen gick vi en bit i skogen bara och vände. Det var några dagar sedan jag gick där och det var en del snö att pulsa i. Trots att det var riktigt kallt så svettades jag. På söndagen var det lite varmare och vi tog korta rundan. Fast den som normalt tar 35 minuter tog närmare timmen. Inbillar mig att det är bra motion för hundarna. Vissa får pulsa och en del simmar nästan. 
Annars har jag ägnat halva helgen åt min dator som utan förvarning dog på lördagsmorgonen. Det slutade med att jag fick fabriksåterställa den med följden att inget fanns kvar. Filer och sånt men inga program. Det var ett halvt helsike innan jag fick brukshundklubbens sida att fungera. Nu har jag i alla fall klurat ut vad det ska stå på alla inställningar och sparat på mig infon. Eftersom jag ju kommer ihåg att det var krångligt förra gången. Det är i princip bara det ja använder den där datorn till. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar