lördag 2 januari 2016

Nytt År

och med nyårsaftonen så gick jag in på fyra dagars jobb ju. Nyårsaftonen avlöpte mycket lugnt. Sara, Håkan, Nora och Greta kom hit och käkade lite tacos med oss efter ladugården. Jag hade ställt in mig på att bara vara hemma och hålla mig nykter utifall jag skulle behöva ut och åka bil. Dels var båda pojkarna i Bollnäs ute på sitt och sen har vi ju Kovo att ta hänsyn till. Han märkte dock ingenting! När tolvslaget var hade jag gått och lagt mig och det började smälla som fasiken. Lät som de sköt just utanför vårt fönster där på övervåningen. Hoppade i kläderna och var helt säker på att nu var det dags. Då ligger han nere i köket och sover hårt, i och för sig hade jag lämnat både lysen och radion på. Men! Det har sina fördelar med att bli gammal och döv...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar