tisdag 19 juli 2016

Ikea och flytt

På lördagen åkte Jonas och jag på Ikea i Valbo. Shit va jobbigt det var, skulle ju ha grejer från varje avdelning så det blev lite drygt. Vi gick ut två gånger, varje gång med två fulla vagnar. Det blev matpaus emellan de båda svängarna. Köpte ju inte så mycket större grejer, det blev ett litet matbord med fyra stolar som var mest skrymmande. Ändå var bilen ganska full. Det var en avlastningsbänk vi hade tänkt köpt men den var så stor så vi fick skippa den. Lastade ur allt och sedan åkte jag hem. Det kom några kompisar som hjälpte Jonas att få upp lampor och skruva ihop möbler. Så lite senare hämtade jag släpvagnen och så körde vi ner säng, soffa och fåtölj från hans rum också.  Sedan sov han första natten där. Vi köpte mörkläggningsgardiner men de fick jag ta hem igen för jag måste ta av dem. För egen del så handlade jag fyra kökshanddukar och en lampfot eftersom Uno (förmodligen) tuggat på strömbrytaren till den som står i trappen upp till tredje våningen. 

På söndagen var han tillbaka här och plockade ihop lite fler grejer, hade tur och fick lunch. På kvällen gjorde jag tacos så då var alla hemma också. 

Här hemma märkts det tydligt att han flyttat och i spåren av det sorterar jag lite. Bänken i tvättstugan som under 5 år varit full av träningskläder och fotbollsskor. Klädhängaren där som varit full av handdukar och kläder ekar tom. Hans låda i hallen blev sorterad också. 

Bak i bilen! 

Mina inköp

I spåren av en flytt






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar