onsdag 20 juli 2016

Några nyttigheter

Har gjort en massa nyttiga saker de här dagarna. I går plockade jag blåbär till en paj på promenaden. Klöpp alla gräsmattor, gjorde paj och lunch. Sedan började jag skura i ladugården. Hann väl mest bara golvet och dyngallret på koplatserna innan Stefan kom och stängde av strömmen. Han skulle visst mjölka. Efter att jag duschat bort all skit så tog jag av och sydde upp två av Jonas gardiner. Den där gamla symaskinen från skolan kom till nytta igen. Var ner till honom och hängde upp de två som var klara och tog hem de andra två. Satte upp en kappa i köket också.
Idag körde jag lite av en repris fast i stället för att klippa gräs satte jag upp ny kombo på agilityplan. Började sortera alla mina uppgifter från slöjden. De praktiska alltså, ska bli skönt att få röja lite. Det blir ju liksom en del runtplockande av grejer. Sedan har jag ett tomt rum också som jag inte vet vad jag ska göra med. Hann göra klart hela kosidan och foder bordet när jag skurade. La upp de andra två gardinerna men jag var inte dit med dem. Gjorde räkmackor åt oss eftersom Emil var i Bollnäs. Tränade med hundarna på kvällen, de var jättedryga. Ja, inte den jag tränade med men de andra som sitter vid sidan och hetsar. Allra helst Uno börjar bli riktigt galen. Det fanns ju en tid då jag satte honom vid sidan för att han skulle tagga till. Det behöver jag verkligen inte göra längre, han är galet tänd på träning nu. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar