torsdag 7 juli 2016

Små projekt

Det bästa med att vara ledig måste ju ändå vara att man bestämmer helt själv vad man ska ta tag i. Det ena leder liksom till det andra också. Som häromdagen när jag gick i skogen och såg alla blåbär som nu kommer med fart. Tittade i frysen och såg att jag hade en påse frysta blåbär där. Tänkte att det var väl lika bra jag gjorde en paj då. Sedan tittade jag in i frysen igen och tänkte att det är väl lika bra jag frostar av den då... Sorterade och slängde en massa gamla matlådor t ex. Så där håller jag på och får faktiskt en hel del gjort. Har målat klar muren till Hundhallen och kört dit den. Har även målat mina bommar här hemma. Hade ju några gula sedan förr och nu fick det bli orange på de andra. Klippt gräs och borstat hundarna. Har även varit duktig och varit till Hallen och tränat A-hinder och gunga med Vie och Uno. Idag testade jag en symaskin från skolan. Passade på att sy ett fodral till dynan på köksoffan av ett gammalt påslakan. Lagade två par jeans åt Jonas när jag ändå var i farten. Har även stickat ett par sockor under all denna tid när det bara varit fotboll på TV:n. Det enda jag drar mig för är att börja med fujitsu-haveriet. Det tar emot något enormt, vet att det kommer vara frustrerande och ta tid. 


Kantarellerna vill nog ha lite mer regn!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar