lördag 30 juli 2016

Fredag

Började dagen med att skjutsa Emil till tåget. Sedan gick jag med hundarna och stannade och plockade lite blåbär på vägen hem. Fast den här gången kopplade jag Vie så hon inte skulle springa hem :) Räckte till både paj och frys. Var ut och skurade klart i ungdjursladugården och det är det enda förutom kalvstallet som jag ska skura i år. Tänker inte skura hos kossorna då de kanske ska vara inne någon vecka i höst. Bättre att städa ordentligt då när det är tomt. Duschade, åt lunch och for till Bollnäs för jag tänkte hinna höra Emil och hans kumpaner när de jobbade. Jag tog med Vie och herregud vad nyttigt det var! Hon var rädd för precis allt, så hon fick sitta och titta på när de spelade och sedan hälsade vi på hos Malin på Lyan och handlade lite. Åkte till klubben där jag inte varit på jättelänge. Körde däcket för de har ett sånt vitt däck som hon missade så många gånger i Härnösand. Hon fick köra slalom, balans och A- hinder också när vi ändå var där. På kvällen var vi till kyrkogården och hälsade på, det var ju Olof dagen. Emil tog en rejäl promenad hem, via ed och kom hem något senare än vi som åkte bil. När jag kom hem packade jag klart och städade lite. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar