måndag 1 augusti 2016

Dala-Floda dag 1

Hade världens huvudvärk när jag vaknade så jag tog en Ipren och sov en stund till. Det var ju liksom bara Salsa som skulle köra på förmiddan i alla fall. Dessutom hade hon startnummer 85 så det kändes lite hysteriskt att vara där till nio då. Jag tänkte att jag nog kunde köra ändå. Det var bara det att det var banan from hell. Försökte lista ut hur den gick men det var ju nästan ingen som gick runt heller. Tänkte att jag får väl träna en start i alla fall. Åsså var hon felfri ända till hinder 13 men sedan hade inte jag den blekaste aning om hur banan gick. Så då blev det disk. I agilityklassen passade hon på att ta så många hinder som möjligt. På eftermiddagen var det ungdomarnas tur. Uno diskade sig i agilityn för han hoppade tillbaka på kontaktfältet. Vie gick runt men med lite fel. I hoppklassen ramlade några bommar, samt att hon gick ur slalomen. Uno hade väl i det närmaste vunnit om han inte sprungit förbi ett hinder mellan  två tunnlar. När tävlingen var slut letade jag rätt på campingstugan som låg en bit därifrån. Det var fullbokat på de närmre där jag bott förr. Men stugan var jättefin och jag hade värsta utsikten. Dusch och toa var det också. Salsa la beslag på sängen direkt hon. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar