söndag 21 augusti 2016

Galen fredag

Klev upp jättetidigt för att hinna gå med hundarna innan jag for till jobbet vid 8. Vi hade ju planeringsdag och stängt för barnen. Började med lite fritidsmöte och sedan alla tillsammans. Vi satt sedan i lite olika grupperingar efter behov. Eget arbete hann man med lite grann. Man tror man ska hinna så himla mycket men det gör man ju aldrig. En dålig nyhet som vi fick reda på var att det inte kommer att gå någon skolskjuts. Föräldrarna som skulle ansöka senast sista maj har inte ens fått besked om det ännu. Det är till att ha framförhållning. Det slutar väl med att vi får köpa buss också. Baracker är ju på ingång, Göran har ju hittat på två som stått på Kilberg. Den ena är visst den som stod hos oss förr. Hoppas verkligen att det blir så för vi har riktigt trångt hos oss. Vi har i princip börjat flytta (åtminstone mentalt) så när gubbarna som var där och mätte lät skeptiska blev vi så oroliga. Hoppas! Karin och jag var sist därifrån vid halv sex. När jag kom hem gick jag med hundarna, det var riktigt skönt. Efter att det regnat hela dagen så sprack det till och med upp. På kvällen fortsatte jag jobba lite, renskrev grejer på datorn och fixade med grovplanering och grupper. Men bara musiken, slöjden har jag inte börjat titta på alls. Det var liksom lika bra att fortsätta när man hade ångan uppe. Dessutom så skulle jag ju titta på fotbollsdamernas final i OS som började sent. Såg andra halvan ifrån sängen då jag inte orkade vara uppe längre. Det blev ett silver då Tyskland vann. Förbereder mig inför vintern och har stickat klart ett par sockor till. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar