fredag 26 augusti 2016

Äntligen

Nu är skolan igång på riktigt. På måndagen när jag var ledig och hade sovmorgon så låg jag där och tänkte på alla som skulle börja skolan. Det var en riktigt konstig känsla att det inte var någon som skulle iväg här, första skolstarten på väldigt många år. På tisdagen blev jag alldeles glad av att träffa alla härliga barn igen. Det är verkligen en förmån att få jobba med barn, även om vi brukar skämta om att vilket bra jobb vi skulle ha om det inte var för alla barn :) De första dagarna höll de sig i klasserna och vi har inte börjat med musiken. Jag har alltså hunnit planera en hel del. Mycket tid har jag lagt på att mäta, fota och inventera möbler till slöjdsalen. Idag var jag där och målade väggen, det tog inte så lång tid att måla egentligen. Fast först blev jag avbruten för mat, sedan kom pappa och ville se hur det såg ut. Han fotade vår fina väggmålning som vi har i matsalen också. Efter det kom både Tomas, Stefan och Li dit. Blev väl kvar till  framåt fyra men det gjorde då rakt inget för det regnade hela dan. Det kommer bli jättebra när det blir klart med målningen.  Golvet hade de lagt in igår och det blev jättefint. Nu är det bara att måla väggen en gång till så kan man börja möblera och få upp saker på väggen. Det är en del bänkskivor och hyllor som det är mest bråttom med. Förvaring kommer det att behövas en hel del. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar