fredag 12 augusti 2016

En ledig Onsdag

På onsdagar brukar inte jag vara ledig men å andra sidan brukar jag inte jobba på måndagar heller. Så det blev lite förvirrat men jag hade önskat att vara ledig denna dag eftersom jag anmält Vie och Uno till en kvällstävling i Falun. Det var en till sak som var väldigt konstigt för det regnade typ hela dagen. Länge sedan det regnade så här ordentligt. Hann göra en hel del annat som att åka med gubben till Bollnäs och shoppa. Fick nya traktorn uppvisad för mig också..... jätteintressant ;) Var till Thomas och skaffade en grej till bilen. Vi tänkte köpa mat på stan men det var så mycket folk så vi hamnade på Hambokrog. Emil åkte till Stockholm några dagar så det var bara gubben å jag. När vi kom hem flyttade vi kvigorna vid korsningen. 


I Falun hade regnet avtagit, duggade lite smått bara. Men det hade nog regnat hela dagen där också för det var rejält blött på plan. I agilityklassen var Vie jätteduktig och nollade, vi hade lite tur för det var jättenära att hon ramlade av balansen (trots att vi tog det jättelugnt) kom trea och fick pinne. Uno rev ett och hoppade av balansen, han hoppade i alla fall inte tillbaka den här gången. I hoppklassen diskade dom sig båda två, Vie tog en tunnel (trots att Pär som dömde stod för  ingången) Uno missade lite otippat ett hinder han verkade nästan lite yr när han kom ur en tunnel. Det var väldigt synd för han gjorde ett väldigt fint lopp annars. Det var kul för Åsa filmade alla lopp, kul att se de små sparvarna.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar