fredag 5 augusti 2016

Sista semesterveckan

Har gjort lite små nyttigheter som att klippa gräs och varit till återvinningen. Hade papper sedan i maj tror jag. Skönt att bli av med. Var och stängde nere på sågåkern. Där var det mer djungel och tistlar högre än mig. Vi har planer på att låta kvigorna gå där först. Hästarna är liksom väldigt dåliga på att beta i år. Har lagat mitt däck och satt upp en annan ring också. Så nu kan Vie få träna :) Fick fler tunnlar som jag skickat efter också. På onsdagen tränade vi äntligen. Synd att inte alla kunde men Erika och Elna var i alla fall här. Uno fick köra för de andra hade fått träna innan. Jag hade byggt en bana från Dala-Floda med många svängar. Vilket var bra för de där färjorna. De hoppar liksom verkligen rakt fram över hindret och sedan svänger de. Alla tre! Igår gick jag och lagade lite åt kossorna. Gick ner och tittade på utbyggnaden mot  Wanntjärn och jädrar vad fint de gör.  Skrotar liksom all busk, klart underskattade som markberedare. Vi hämtade gungan i Hundhallen, ska laga den i helgen. Städade två våningar och kvällen fick vi åka till Anna och äta. Gott och skönt att slippa tänka på mat. Idag har jag skurat kalvstallet. Det kändes lite konstigt eftersom man inte gör fint för att det ska vara djur där liksom. Mer en karaktär av slutstädning.


Det vita som skymtar är övertråden.



Nu ska det tränas däck med lillfia


Före och efter



Synd bara på färgen, folk kan ju tro att man håller på AIK eller ännu värre Broberg. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar