söndag 14 augusti 2016

Lindesberg

Tog mina små änglar och drog iväg till Lindesberg på dubbla klasser. Eftersom de körde small och medium innan så hann jag gå på promenad innan. Rullade iväg efter nio men fick vänta bra länge på min första start. Vid 14 fick vi äntligen gå banan. Det började med dubbla agilityklasser och sist hoppklasserna. Vie gör framsteg hela tiden hon tyckte muren var konstig men tog den i de två sista klasserna. Tog slalomen rätt i de två första loppen och tog alla kontaktfält, rev 1 hinder på alla lopp och det var i sista loppet. Uno tog balansen i båda klasserna men då tog han inte A- hindret i stället. Båda hopploppen gjorde han jättefint, kom 2:a i det första och i sista hade han också fått pinne om inte jag hade gjort ett dumt byte så han missade ett hinder. Får väl skylla på trötthet. Det var 8:e loppet och klockan var 20.30. Gick av hundarna och matade dom sedan rullade jag hemåt. Det var ganska drygt för det regnade ganska mycket. Kom hem strax efter midnatt och bara dök i säng. Jag är så glad över mina hundar som är så fina och lugna att ha med sig. Hetsar inte alls på andra utan kan ligga vid banan och vara helt avspända. Dessutom är det ju superroligt att ha två att springa med. När det gäller pinnar så är det långt till någon uppflytt. Uno har två i hopp och Vie har två i agility. Nästa helg är ledig men sedan kan jag tävla mycket om jag vill. Det finns massor av klass 1 tävlingar. Så roligt!

Vie vilar i buren lite

Uno kom 2:a




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar