tisdag 2 augusti 2016

Dala-Floda dag 2

Vaknade vid halv åtta och blev lite stressad då grannarna låste stugan när jag morgonkissade hundarna. Blev tvungen att kolla klockan om jag kollat fel. Åkte en timme senare, gick banan och rastade alla ordentligt sedan fick ungdomarna sitta i bilen. Finare väder på söndagen så nu gick jag nytta av silverduken. Det är faktisk otroligt vilken nytta den gör, är ju riktigt svalt i bilen ju. Salsa var supertaggad, jäklar vad hon tycker det är roligt. Det blev disk i båda dock, inte mycket som blir rätt. I hoppen var det jag som var dålig först. Var sen i ett blindbyte och skickade aldrig henne på hindret. Blindbyten är ju bra för du har koll på var hindret är men mindre bra om man tappar bort hunden :) vi diskade oss i alla fall på att hon gick ur slalomen. I agilityklassen gick hon bakom ryggen på mig i starten i en sväng som tidigare var hennes paradnummer. Ja, ja de gör liksom inte riktigt som man tror när de är halvpensionärer. Är ingen mer tävling i sikte framöver för henne nu. På eftermiddan var det dags för småttingarna. Uno gjorde samma grej diskade sig på att han hoppade tillbaka på balansnerfarten då jag är lite efter. Sedan gick han jättefint (fick en snurr innan slalomen bara) så det var synd. Vie fick världens fart i en cirkel hon trodde nog hon skulle till en tunnel som låg längre bort. Jag vet inte men hindret låg ganska långt ut så jag kan ha sagt fram. Hon är ju lydig så det kan bero på det. Annars var hon duktig, det var nog strul med slalomen också. I hoppklassen var däcket första hindret och det tog hon jättefint men nu rev hon en hel del i stället. För varje lopp så har hon ökat farten och då får hon problem med taxeringen i stället. Det är samma med slalomen, hon gör den lite för snabbt och då tappar hon rytmen för det är oftast mitt i hon missar. Uno var riktigt duktig i sista loppet. Lite otur och rev ett och fick en vägran på slutet när jag var sen i ett framförbyte. Synd det för han hade kommit trea på den tiden och då tog ju den där vägran lite tid. For hem efter en ganska mysig helg, det blir ju lite ledigt när man åker bort sådär. Vi fick ju träffa Vilma (Vies syrra) också. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar