söndag 7 augusti 2016

Helgfrid = inte mycket

Den här helgen har vi gjort undan en del. Lyckades lura gubben till att göra lite nytta så igår popnitade vi gungan och limmade om mattan. Hoppas det ska hålla hela vintern nu. Var också och röjde åt kvigorna så de ska ta sig ut på sågåkern. Mycket buskar var det men mest brännnässlor. Jag lyckades trampa sönder ett getingbo, dom var verkligen inte glada. Rent utsagt jävligt upprörda var dom. Kom äntligen lite regn fast det blev ju inga stora mängder. Det är verkligen torrt här nu. Det har ju liksom regnat i Kilafors och Sibo men inte kommit något här. Tränade igår eftermiddag och sedan på kvällen var Uno halt. På kvällskisset hoppade han på tre. Inte kul någonstans, undrar vad han gjort?

Uno var mycket bättre idag, kan ju inte vara nåt jättefarligt då. Tog den lite kortare promenaden ändå. Sedan kom Stella på besök och Uno var lycklig han älskar nämligen folk men mest gillar han småfolk. Hon är ju så rolig nu och pratar hela tiden. Innan vi kunde åka var vi tvungna och gå upp och titta på Emil när han sov. Vi tänkte ju flytta kvigorna så vi var ner och fyllde vatten i badkaret där nere. Bara så de skulle slippa gå hela vägen till gammelgårn. Efteråt skulle gubben bara kolla strömmen och så var det inget = 0. När vi åkte förbi så svängde vi in och hämtade resten av hindren i Hallen. Höll inte på att få Stella därifrån, hon tyckte det var jättekul där. Skulle ju till verkstan och se hur gungan blivit. Så då lurade jag gubben att nita alla hinderstöden också. Gick ganska fort bara vi kom igång. Det var ju fem hinder, alltså 10 hinderstöd och två nitar på varje. Vi körde allt till Hallen sedan när vi var klara. Var hem och åt samt bakade två kladdkakor. Gav kvigorna på andra sidan vägen en bal och efter det  var det bara att ge sig ut och vandra längs staketet och mäta. Tror vi lokaliserade de största problemen. Hann inte åtgärda dem dock då jag bjudit hem mina systrar och föräldrar på fika. Pappa fyller år på torsdag. Efter det var jag ner och lät hundarna simma lite, jag hade nämligen lovat Snoddas det. Vie- Vie var först i den här gången hon som har varit lite badkruka förr. Efter det så tog jag med mig en hel rulle tråd och åkte ner och bytte ut en del gamla vita band osv. Jag kom ihåg att byta till långbyxor men inte  strumpor så jag har ganska mycket spår av brännnässlor på underbenen nu. Men vi hade ström när Stefan var och kollade ikväll i alla fall. Däremot så fick han fylla vatten igen då de lyckats pilla bort proppen. Klåfingriga nötkreatur :) med tanke på hur mina lediga dagar ser ut så ser jag fram mot att börja jobba. Så jag får vila upp mig lite. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar