söndag 7 juni 2015

Jobbhelg

Vädret har verkligen inte varit att lita på i helgen. I fredags var det ju jätteskönt men sedan regnade det på lördagen. Jag var ut i ladugården på morgonen och mockade åt lite kalvar och spolade mm. Var ut med hundarna fast sedan tig jag det lite lugnt med promenerandet resten av dan. Hade jätteont i hälen, kändes som hälsporre och efter promenaden fick jag ont i knät också. Hade väl gått på nåt konstigt vis då. Var och handlade jättemycket i alla fall, vi hade ju ingenting hemma. Det slutade regna till slut så på kvällen var vi ute och gjorde lite nytta. Jag klippte gräs och Stefan skrapade plattan. Härligt lördagsnöje, varken Jonas eller Emil var hemma heller. Idag var vädret bättre fast det har både regnat och blåst idag också. Sedan blev det nästan jobbigt varmt däremellan. Hann stänga de två sista åkrarna så nu är det lugnt med stängning på ett tag. På kvällen när Stefan skulle börja mjölka så rev de ner staketet och kom in på en fålla full med gräs. Det var verkligen inte lätt att få dom att gå hem. Jag prövade med Uno och Snoddas också, de brukar ju vara väldigt nyfikna på hundar. Snoddas var överlycklig och tror verkligen att han kan skrämma kor. Sedan rullade han sig i en ko-blaja så det blev även en liten dusch innan vi gick in.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar