måndag 1 juni 2015

Ledig?

Brukar ju vara ledig och jobba hemma på måndagar. Började dagen med att konstatera att det regnade. Skjutsade Jonas till tåget fullpackad då de skulle på tvådagars vandring. Hoppas de slapp allt för mycket regn. Jag hann jag bara gå med hundarna och diska amman. Lagomt när jag tagit på mig alla regnkläder och gått ut så slutade det att regna. Li och jag hade bokat in oss på ett studiebesök hos Helena som har slöjden i Västansjö. Det var jättebra att få höra henne berätta lite. Tror Li känner sig klarare över vad hon ska handla nu. Hann hem en liten sväng för att sedan dra till Segersta för ett skypesamtal med sökande på rektorstjänsten hos oss. Därefter gjorde vi ett studiebesök nere i våra slöjdlokaler och klurade lite på vad vi behöver göra där. Efter det var vi bjuden till Maria och Henrik på grillning vid vattnet. De bjöd på hamburgare gjorda över elden. Det smakade fantastiskt och trots att det blåste så kunde vi sitta ute. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar