söndag 21 juni 2015

Knä elände

Jag är faktiskt mycket bättre redan men så käkar jag full dos voltaren också. Har försökt att röra mig sparsamt i helgen. Har klippt gräs och sånt där. Har lärt mig typ 15 ackord på ukulelen. Vill verkligen känna mig lika säker och bekväm med att kompa på keyboard och ukulele som jag är på gitarr. Nu har mitt knä strulat tre gånger de senaste 2 åren. När jag skadade det när jag var 19 år så kommer jag fortfarande ihåg läkarens ord. Eftersom jag jobbade i stall på Lovön så hamnade jag i alla fall hos skickliga kirurger på ortopeden på St Görans. Innan läkaren opererat mig så trodde han att det blir nog tre veckor i gips. Efter operationen kom han in till mig med en mycket djup rynka i pannan. Hm jo det var ju lite värre än jag trodde... Sedan förklarade han att mitt knä var så skadat så egentligen skulle de ha satt in protes. Dock är det bekymmersamt då unga kroppar stöter bort främmande föremål. Så de hade "provat" att skruva ihop mig i stället. Det blev två månader med helgips och i alla fall två månaders rehab efter att jag plockat gipset innan jag var fullt rörlig igen. Det jag dock minns bäst av det han sa var att: Det kan ju hända att det kommer att börja krångla när du blir äldre. Då kanske du får operera in den där protesen. Hoppas, hoppas verkligen inte att den tiden är kommen. Mitt fina långa ärr bär jag med mig som ett minne. Snälla knä håll ut! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar