söndag 21 juni 2015

Midsommarafton

På midsommaraftonen hade jag som ondast i knät så pass att jag inte hade sovit nåt på natten heller. Hade en massa måsten som att flytta småkalvar och kvigor. Det blev att jag knallade runt en hel del. Vi bärgade en traktor utan broms också. På kvällen var vi som vanligt hos Anette och Hasse. Det var väldigt mycket folk i år, uppåt 50 tror jag. Vi hade tur med vädret för trots dåliga prognoser så kom det inge regn, dessutom var det varmare än på länge. Mina systrar och jag hade som vanligt hand om efterrätten. Innan Anette hade kört klart sina lekar så hade man ju halvt svultit ihjäl. Jonas drog vidare efter maten. Jag hade ont i knät och Emil var tokförskyld. Stefan var som vanligt utarbetad och trött. Vi gick hem ganska tidigt alla tre. Sedan var det larm på sågen klockan 4, stackars gubben som aldrig får sova. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar