måndag 11 december 2017

Helg

Det som var den här helgen var att jag var fruktansvärt seg. Började plocka i vårt ganska röriga hus och började rensa ut frys och så. När jag städade kylen insåg jag dessvärre att jag måste handla. Tog med gubben för det skulle gå fort, jomen tjena 😂 Han kom liksom fem meter sedan kom det nån annan gubbe och snackade. Höll på få panik innan vi kom ur affären! På lördagskvällen var jag på julfest på klubben, riktigt mysigt hade de ordnat det. Åt första julmaten för i år och det är ju nästan godast första gången. Egentligen räcker det för mig med sillen. På söndagen var jag i alla fall lite piggare och var iväg med kaka till Greta. Sara skulle fylla i nåt papper också och mor och far fick en köttbit. Var och hjälpte Gittan med ipaden, hon kunde inte läsa mailen tydligen. Gjorde kalops utan morötter, allt för gubbens skull. I skogen är det jobbigt, det är för mycket snö och skaren håller bara för Snoddas. Älgarna verkar hålla till på mitt hygge i alla fall så de hjälper till att trampa upp stigen.  Tänkte gå till Hallen igår efter gänget som hyrt två dagar men det var liksom kört. Uthyrt från 9-21, det är ju så klart kul men de där spontana man kunde göra tidigare kan man glömma nu. Det gäller att boka tidigare om man vill ha en tid. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar