lördag 16 december 2017

Suck

Kom till jobbet och konstaterade att isen var klar, så himla lyxigt att ha på skolgården. Kastade mig in i luciaveckan med full kraft. På tisdagen körde vi genrep med F-3 med en del av rekvisitan på plats och det fungerade jättebra. Efter lunch körde 4-6:an igenom sitt program. På eftermiddan fick vi också ett bra genrep då vi for till Djupa och bygdegården. Där var det PRO som hade någon slags julfest. Det var jättemycket folk och det var så roligt för vi fick så mycket beröm. De sjunger liksom fantastiskt bra i år. Det var väldigt varmt i lokalen och tillsammans med alla ljus blev värmen extrem. På kvällen när jag gick med hundarna så började jag känna av en hosta. Det var ju ganska kall luft och jag tänkte att det kanske blev något knas i halsen av den varma kontra kalla luften. Det var bara att jag kunde verkligen inte sova sen heller. Det blir ju liksom inte bättre av att man ligger och hetsar över att man MÅSTE sova. Det är verkligen inget alternativ som finns att bli sjuk, man blir inte sjuk den 13:e december bara. Hoppades att det bara var falsk alarm men gick hela onsdagen på Ipren. Vi körde två omgångar av F-3:ans julspel, två gånger eftersom de är så himla många barn inblandade i år. De är ju över 35 stycken liksom, på morgonen hade vi även aktion på lite grejer barnen gjort på fritids. Skänkte det vi fick in till musikhjälpen. Spelade upp en gång till för förskolan och de andra eleverna. På eftermiddan hann jag faktiskt hem en sväng innan det var dags för kyrkan. Alltså vet inte hur glad jag är över Thomas som ställer upp och kompar oss, dessutom hade vi inte hunnit träna med honom. Vi kollade alltså vilka låtar vi skulle sjunga och lite intron där innan i kyrkan. Själva framförandet gick jättebra, man blir så stolt och glad av att höra alla sjunga. Så många som vågar läsa en vers eller ta ett solo också. Väldigt imponerad och så otroligt tacksam att min röst höll. Eftersom jag har såna duktiga tjejer som kör stämmor så behöver grundsången lite hjälp. Redan på kvällen i soffan förstod jag dock att det var feber på ingång 😞






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar