fredag 1 december 2017

Har mycket att vara glad för ändå

Om det inte vore för att häromdagen var en skitminnesdag så är livet ganska bra. Några av de där förstörde flera för mig annars glada och bra minnen. Jag blir förbannad när de förstör dem! Och även om jag vet att jag borde lägga de bakom mig så börjar hjärnan alltid fundera ändå om varför. Det ena minnet är för ett år sedan. Jag förstår inte hur man kan förändras så i sin inställning till en person, på ett ynka år? Mitt undermedvetna arbetar med vad jag ska ha gjort, jag vet exakt varför jag känner som jag gör inför dem. Det har bara att göra med att de stöter bort mig men vad jag ska ha gjort som gör att de gör det har jag ju liksom aldrig fått en vettig förklaring på. Men även om jag fastnar i tanketräsket så börjar jag faktiskt bli bättre på att kasta bort sånt och tänka på allt jag har att vara tacksam över i stället. Det finns nästan inte ord hur glad jag är över flera saker just nu. Med tanke på hur länge jag gått och dragits med förkylning så är jag tacksam över det lilla att man faktiskt kan vara sjuk nu. Man har ju alltid känt vintertid att man måste ut i ladugården och det har ju liksom varit oavsett hur dålig man varit. Bara till att stoppa i sig tablett och gått ut för att sköta djur. Tänkt att sova får man göra sen. Nu är helgerna verkligen en möjlighet att vila upp sig på. Samma nu när jag slog svanskotan, allt jag gjorde i ladugården skulle ha varit så fruktansvärt jobbigt. Bara mocka och lasta spånvagn skulle ha varit ett helsike. Jag blir också glad över att vi inte har något jättestort behov av halm då vi faktiskt inte fått in nån på två år pgr av regn. Och när jag ser alla staket som gett upp under snön så är jag glad att slippa stänga i den omfattning jag gjort under de senaste 20 åren till våren. Jag är också sjukt tacksam över att vi hann byta taket på Hundhallen i våras dels pgr av den regniga hösten men också för att slippa skotta av det en sån snösväng vi haft nu. Att gubben sluppit det där med att mjölka kor efter en hel natts körning är ju också väldigt skönt förståss. Så när jag tycker livet suger och jag inte kan pulsa pgr av smärtor i ryggslutet så kan man bara tänka hur mycket enklare livet är i år ändå. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar