tisdag 2 januari 2018

När Stefan bjuder med på en tur

På nyårsaftonen bjöd gubben med mig på en liten åktur. Först åkte vi upp efter SJ vägen, då skulle jag se hur mycket snö det var där. Lite längre upp skulle han visa mig hur många träd som ramlat av den tunga snön på nyröjet. Efter det fick jag följa med och skriva av en elmätare nere där Kjell hyr på sågen. Efter det fick jag äntligen gå in och se på Rundvirkes anläggning. Jag har aldrig varit in där och sett hur det ser ut. De har ju sagt upp kontraktet och ska väl flytta ut något tag. Det är tur vi redan byggt en Hall så ingen får galna idéer. Det är liksom en del som är jättehög i tak, den mäter säkert 12x60 meter. Åt andra hållet är det en del med lite lägre takhöjd som kanske är som vår hall är i längd men alltså lite bredare. Nu är det ju inte riktigt samma läge som med den andra som stod tom och inte drog in någon hyra innan vi byggde Hallen. Industrilokaler som denna kostar liksom uppåt 40000 i månaden de. Man förstår ju att det drar iväg kostnadsmässigt då om man vill bygga ett nåt liknande som vi gjort. Vi behövde ju knappt betala någon hyra heller förrän det bar sig liksom. Tänk bara att svärfar faktiskt köpte hela detta fantastiska område också. Det var väl mest för att han var rädd för att få fel sorts grannar om jag inte minns fel. Det finns otroligt mycket att upptäcka här fortfarande ju. 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar