tisdag 30 januari 2018

Nyttigt

Eftersom jag har en grundkurs nu så får man verkligen tänka till hur man gör från början. Mycket har man gjort av bara farten med sina hundar. Fast jag har också kommit på nu efteråt om varför jag missat vissa grunder med tex Uno. En grej är ju att han inte släpper leksaken nuförtiden, vilket bara har med hans intresse för den att göra. Han hade inga problem med att lära sig loss då i början. Han hade nämligen knappt nåt föremålsintresse. Samma med att stanna i starten, det är så oerhört laddat nu. Men jag kommer ihåghur han var i början ju. När han var tjuren Ferdinand hade han liksom inte problem med att stanna kvar. Hittade Veronica backes bok och körde en lämna övning från den med honom och han snappade upp det direkt.  Så nu ska vi nöta grunder med alla fina gamla hundar. Förresten har jag skaffat mer läsning! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar